Köpvillkor

köpvillkor

Villkor

bestpepper.se Ingår i Huljen Invest AB med org.nr 559397-4172 – och momsreg. nr.: SE559397417201(Sverige)

Hos Huljen Invest AB med org.nr 559397-4172 – och momsreg. nr.: SE559397417201(Sverige) vet vi hur viktigt det är med kort leveranstid.

Därför lovar vi att skicka din beställning inom en arbetsdag. Så snart beställningen är bekräftad kommer kunden att få ett bekräftelsemeddelande via e-post med faktura och uppgifter om beställningar med spårningsnummer.

Kunderna kan nu spåra paketet. En kopia av spårningsnumret kommer också att skickas till mobilen som ett SMS. Därför rekommenderar vi att kunderna alltid uppger sina mobilnummer när de handlar från bestpepper.se webbbutik. Då kommer kunden att ha möjlighet att spåra detta paket tills det når leveransadressen. Vi använder svenska posttjänster inom Sverige och DHL utanför för adress utanför Sverige för att leverera våra varor.

När detta paket anländer till närmaste uthämtningsställe får kunden ett sms med information om förpackningen och adressen där kunden kan hämta det. Vi brukar försöka svara på meddelandet inom en timme. Men under hektiska timmar eller helger kan det ta upp till 10 timmar. Kunder är alltid välkomna att besöka butiken om de vill träffa någon fysiskt ansvarig.

Besök vår butik med adress Huljen 224, 86496 STÖDE

 

Avtal

Alla priser bestäms av bestpepper.se. Ett bindande avtal mellan dig (Ålder måste vara över 18 år) som kund och  bestpepper.se:s butik. När kunden lägger en beställning måste beställningen godkännas av bestpepper.se. bestpepper.se skickar dig en bekräftelse via e-post när en beställning har tagits emot, och leveransen är på väg. Kunden kan endast köpa produkter från bestpepper.se webbutik som privatperson (Ålder måste vara över 18 år). Inte en företagskund.

 

Priser och betalning

Alla priser är inklusive moms och övriga utgifter. Den aktuella skattesatsen skrivs i bestpepper.se webbutik för produkten. bestpepper.se har möjligheter att ändra priser och andra kostnader, till exempel på grund av förändringar i skattesatsen och merkostnader, ökade kostnader, eller till följd av mediankundprisutveckling baserad i Sverige.

Alla priser för produkterna inkluderar 12% moms. I kassan kan kunden se hur mycket de betalar, inklusive moms och exklusiva moms. Oavsett om kunden handlar utanför Sverige, men som kund måste du betala 12 % för moms. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer kunden omedelbart att informeras om orsaken till förseningen och informationen om den nya leveranstiden. Konsumenten har då rätt att häva köpet utan kostnad om varan inte levereras i tid.

Leverans

I Sverige erbjuder vi alltid att hämta från butiksalternativet.

Alla köp över 500SEK/50EURO/350DKK från hemsidan levereras alltid utan kostnad. Kunder får betala för leveransen om köpesumman är under 500SEK/50EUR/350DKK. Denna kostnad är 58SEK/5EURO/4DKK.

bestpepper.se säljer endast produkter till kunder från Sverige och länder inom EU. Om någon lägger beställningar utanför dessa länder kommer beställningen att annulleras automatiskt.

Även om kunder från andra än dessa länder ser beställningar och betalar för produkten, kommer beställningen att annulleras och pengarna återbetalas. Eftersom vi inte har något leveransavtal utanför dessa länder just nu, försöker vi sälja våra produkter utanför dessa länder. Den svenska posttjänsten PostNord eller DHL levererar alla produkter. Postnord och DHL tar vanligtvis två arbetsdagar på sig att leverera produkten i Sverige och fyra arbetsdagar att leverera i övriga länder inom EU.

Denna tid beräknas efter de villkor Postnord och DHL har angivit, men om det inträffar naturkatastrofer eller andra politiska problem eller någon tullfråga kan det ta längre tid än den vanliga beräknade tiden. I detta fall kommer bestpepper.se att meddela kunden via e-post med fullständig information om förseningen. Så snart kunder beställer, skickas ett bekräftelsemail omedelbart.

När produkten är registrerad för leverans skickas aviserings- och leveransinformation via e-post. Kunden kan kontakta bestpepper.se:s kundtjänst via e-post för att få status på sina köp. I detta fall måste kunden ange det unika ordernumret. Vi ber alltid våra kunder att fylla i adressformuläret korrekt så att vi kan leverera varorna i tid.

 

Returpolicy /Ångerrätt 14 dagar

Kunden måste meddela oss om att hen vill åberopa ångerrätten inom 14 dagar från det datum kunden mottog varan.

Kunden har alltid rätt att returnera produkten. Även om produkten är öppen från förpackningen. Men vi ber ändå kunden att inte använda produkten om produkten är felaktig eller om kunden inte går med på att ta emot produkten. Kunden kan alltid returnera produkten inom fjorton dagar från de dagar kunden meddelat oss att utnyttja rätten att få full återbetalning, men om produkten inte returneras i tid eller produkten är trasig, använd eller tvättad kan bestpepper.se dra av på återbetalningen, ett så kallat värdeminskningsavdrag på upp till 100 % av varans värde. Det beror helt på produktens skick; när det tas emot av bestpepper.se från kunden.

bestpepper.se betalar inte för returfrakt om inte produkten är felaktig från början. bestpepper.se tillåter inte retur om produkten är tvättad. Om produkten är defekt eller kartongen är trasig rekommenderar vi att du inte använder produkten, vi rekommenderar även kunden att returnera produkten omgående och informera bestpepper.se för fri returfrakt.

Retur av produkten är acceptabel när kunden inte längre kan använda produkten eller inte vill använda produkten, eller produkten inte liknar när den köptes, eller produkten inte är identisk med den som beskrivs på bestpepper.se hemsida. Det kan vara storleken på produkten eller färgen på produkten. Kunden ska ange ordernummer, fullständigt namn vid retur. Kunden måste, efter att ha meddelat oss och inom 14 dagar från mottagandet, returnera den ångrade produkten till oss.

Konsumentverkets ångerblankett. https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Återbetalning

För att returnera produkten måste kunden registrera returen för bestpepper.se inom 14 dagar från det datum varan har mottagits av kunden. Så snart bestpepper.se får anmälan om en produkts ankomst kommer bestpepper.se att ordna återbetalning av pengar inom 14 dagar. Återbetalningen av betalningen sker på samma sätt som kunden gjorde betalningen när kunden köpte varan. På bestpepper.se använder vi Klarna som vår betalningsmetod. Så om kunden tar några extra förmåner från Klarna ansvarar inte bestpepper.se för det.

bestpepper.se återbetalar endast de pengar som betalats för produkten och leveranskostnaden. Om det finns några andra avgifter som kunden betalar under betalningsperioden som hör till produktköpet och som betalas till bestpepper.se (inte till 3:e part), kommer bestpepper.se även att återbetala avgifterna. Men om avgifterna inte är kopplade till bestpepper.se ansvarar bestpepper.se inte för återbetalningen av dessa avgifter. Men bestpepper.se ersätter alltid produktkostnaden, fraktkostnaden och eventuella utlägg. Om produkterna är felaktiga från början står bestpepper.se för returfrakten. Kunder kan ge mer detaljerad information om att rapportera den defekta produkten. Kunder behöver alltid maila och skriva beställningsinformationen mer detaljerat om de vill returnera någon produkt.

Klagomål och säljarens garanti

Om varan är defekt tillämpar bestpepper.se gällande konsumentlagstiftning. Om kunderna inte är nöjda med dina produkter på grund av synliga material- eller tillverkningsfel, inklusive skador som har uppstått under transporten – vänligen meddela oss så snart som möjligt genom att använda det förtryckta returformuläret och returnera varan till oss. Kunden har tre års rätt till reklamation för originalfel. Kunden ska anmäla felet till oss inom skälig tid, vilket alltid är två månader från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts.

bestpepper.se lämnar alltid en försäljningsgaranti till sina kunder. Denna garanti täcker den defekta produkten från början av produktskada under transporten, eller så är produktmaterialet inte tillfredsställande. När det gäller produktgarantin kan kunden ta upp till två månader att göra anspråk på produkten. I detta fall kommer bestpepper.se att ersätta både produktkostnad och fraktkostnad. Om någon retur av produkten behövs betalar bestpepper.se alltid för returen.

Reklamationsrätt

Reklamationsrätten i Sverige är tre år från det att du tagit emot varan (23 § KköpL). Detta innebär att fel som visar sig inom tre år från köptillfället kan reklameras. Däremot måste du reklamera varan till säljaren inom skälig tid från det att du märkte felet. Om du reklamerar inom 2 månader anses det alltid vara inom skälig tid (23 § KköpL). Detta innebär att det kan finnas situationer där det kan gå längre tid än två månader utan att du förlorar rätten att reklamera. Så länge tiden du väntat är skälig är det inga problem. Vad som är en skälig tid beror på situationen. 

För att avbryta beställningen

Innan tidsfristen för returperioden går ut behöver kunderna skicka tillbaka varorna till bestpepper.se. För säkerhets skull bör kunden spara inköpskvittot från posten eller liknande, som hänvisar till försändelsen. Du måste ange om du vill ha samma produkt eller återbetalning av dina pengar. Om du väljer en återbetalning får du inte tillbaka fraktkostnaderna. När bestpepper.se ersätter produkten, skickas motsvarande produkter inom tre arbetsdagar. Om produkten inte finns i lager, då kommer dina pengar att återbetalas.

 

Vänligen returnera varorna till:

Huljen Invest AB

bestpepper.se

Huljen 224

86496 STÖDE

SVERIGE

Email: info@bestpepper.se

 

Integritetspolicy

Dina personuppgifter är trygga hos oss. Här har vi samlat lite information om hur och varför vi hanterar personuppgifter. Har du frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

Behandling av personuppgifter

Bestpepper.se samlar in personuppgifter (exempelvis namn och e-postadress) i samband med att du själv väljer att registrera ett konto hos oss, när du genomför ett köp eller på annat sätt bjuds in till plattformen. 

Syftet med att lagra informationen är att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service men också för att lärplattformen ska fungera korrekt, samt för att vi ska kunna genomföra marknadsundersökningar av olika slag. Informationen behåller vi så länge som den behövs för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden till dig, myndigheter och andra aktörer.

Den data vi samlar in säljer vi aldrig vidare och den ges inte heller bort till andra. Däremot samarbetar vi med olika leverantörer som gör det möjligt för oss att behandla eller lagra informationen. Den information vi delar är begränsad till vad som är nödvändigt för att den aktuella leverantören ska kunna utföra tjänsten i fråga. Självklart kräver vi att våra leverantörer som tar del av personuppgifter också skyddar denna information på ett sätt som är förenligt med vår policy. 

Ibland hittar du länkar från tjänsten till andra webbplatser. Vi tar inget ansvar för innehållet på dessa webbplatser och vi kan inte heller ansvara för dessa webbplatsers hantering av personuppgifter.

Kortköp med Worldline

Om du använder Worldlines betalningslösning med kort dras beloppet för ditt köp efter att du godkänt köpet.