Köpvillkor

Frakt

Vi använder oss av Postnord vid leveranser inom Sverige. Du har då dina beställda varor inom 1-3 dagar i normalfallet.  Inom EU använder vi oss i huvudsak av DHL och dina beställda varor levereras då inom 3-6 dagar. Lokala avvikelser kan förekomma.

Reklamation  

Du har rätt att reklamera en vara eller produkt som är skadad eller ej uppfyller dina krav inom 30 dagar från den dag du mottog varan/produkten.

Ångerrätt

Du har även rätt att senast 14 dagar efter mottagandet av våra varor ångra ditt köp enligt distansavtalslagen.

Byte

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på info@bestpepper.se och skicka din vara (endast om vi begär det) till:

Huljen Invest AB, Huljen 224, 864 96 STÖDE, SVERIGE org.nr.559397-4172.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.

Kontakta oss först

Innan du vidtar någon åtgärd önskar vi att ni kontaktar oss på mail info@bestpepper.se eller telefon +46703341037 så att vi gemensamt kan hitta den bästa lösningen för att du ska bli nöjd. Ange namn och ordernummer.

Reklamation & Retur

För att returnera din produkt bör du posta produkten till Huljen Invest AB, Huljen 224, 864 96 STÖDE, SVERIGE

org.nr.559397-4172.

. Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera. Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

Återbetalningar

I det fall vi har krävt att varan/produkten returneras. När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara.

Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning. Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Kontakta sedan din bank.

Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på

info@bestpepper.se

Gåvor

Om varan markerades som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot skickas ett presentkort till dig. Om varan inte var markerad som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge till dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren och de kommer att få reda på din retur.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på info@bestpepper.se för frågor relaterade till återbetalningar och returer.